Mazda CX-3 Forum banner
21 - 40 of 58 Posts
Mam ten sam problem z moim CX3 2015 bez gwarancji. Skontaktowałem się z firmą Mazda Australia, która powiedziała mi, żebym zabrał go do dealera Mazdy, co zrobiłem dwa tygodnie temu. Przeprowadzili inspekcję i powiedzieli mi, że opłata za inspekcję i poinformowanie mnie o tym, co już wiedziałem, polegała na tym, że pasy bezpieczeństwa po obu stronach nie chowały się, co stanowi problem bezpieczeństwa, ponieważ teraz nie mogę mieć żadnych pasażerów z tyłu, a jako samochód rodzinny stwarza to problem. Dealer chciał mi wtedy naliczyć 1500 dolarów za wymianę obu pasów bezpieczeństwa. Powiedziałem, że to trochę drogo, co powinno być problemem z wezwaniem do serwisu, a oni powiedzieli, że skontaktują się z firmą Mazda Australia i skontaktują się ze mną, czego jak dotąd nikt nie zrobił. Jak długo powinienem jeszcze czekać i czy uważasz, że pokryją koszty????
Teraz wszystko naprawione, dziękuję Sue za pomoc, Mazda była bardzo dobra, zajęło to trochę czasu, ale jestem zadowolony z rezultatu, z wyjątkiem tego, że wnętrze mojego samochodu wróciło z mnóstwem błota i było brudniejsze niż wtedy, gdy został naprawiony, ale przynajmniej problem bezpieczeństwa został rozwiązany i mogę teraz używać tyłu mojego samochodu dla pasażerów, kiedy wyjdziemy z blokady. Cieszę się, że mogłem zatrzymać mojego Mazdę, ponieważ jestem do niego bardzo przywiązany, to najlepszy samochód do jeżdżenia i parkowania.
 
Mam ten sam problem z oboma tylnymi pasami bezpieczeństwa w moim Mazda CX-3. Mój mechanik powiedział, żebym spróbował skontaktować się z lokalnym dealerem Mazdy, ale ponieważ mój samochód nie jest już objęty gwarancją, powiedzieli, że nic nie mogą zrobić, ponieważ traktują to jako normalne zużycie i chcą obciążyć mnie kosztami wymiany. Uważam to za problem bezpieczeństwa i uważam, że powinno to zostać wycofane, biorąc pod uwagę, ile postów właśnie przeczytałem na temat tego samego problemu. Prawdopodobnie więcej osób ma ten sam problem. Jakieś pomysły, jak mogę to dalej zgłosić?
 
Uświadomiłem sobie @Biscuitboys, że to wątek, na którym chciałem opublikować!

Dla wszystkich innych, zamieściłem tę odpowiedź na innym wątku w nadziei, że inni z tym samym problemem przeczytają to i będą mogli wykorzystać moje doświadczenie jako dźwignię lub po prostu uzyskać wgląd w to, jak rozwiązać ten sam problem. Biscuitboys poinformował mnie, że mają tak wiele problemów w WA, więc wydaje się, że nie ma zjednoczonego frontu dla Mazdy HO w całej Australii.

Każdy w NSW, zobacz poniżej moje doświadczenie:

Nasz CX3 z 2015 roku został kupiony z drugiej ręki w 2016 roku i nie był już objęty gwarancją. Będąc tylko we dwoje, nigdy tak naprawdę nie używaliśmy tylnych pasów bezpieczeństwa, aż do niedawnego odwiezienia krewnego do domu, który stwierdził, że nie może użyć żadnego z tylnych pasów bezpieczeństwa. Jeden był zablokowany, drugi wysunięty i nie chciał się schować. Po wygooglowaniu i przypadkowym znalezieniu tego wątku, zadzwoniliśmy do Mazdy, aby zarezerwować inspekcję usterki (koszt dla nas około 180 $)

W ciągu godziny sprawdzili i zgodzili się, że to usterka i wymienią obie jednostki pasów bez żadnych kosztów dla nas.
W następnym tygodniu mieliśmy termin naprawy i została ona zakończona w ciągu dnia.

Do wiadomości: to Ryde Mazda Service center NSW.

Oboje byliśmy pełni obaw, jak to się potoczy, ale szczerze mówiąc, nie mogło pójść sprawniej. Nie wiem na pewno, ale szczerze mówiąc, wydawało się, że byli tego świadomi i byliśmy tylko kolejnym CX3, który miał ten problem. Wcale nie musieliśmy się kłócić ani wyjaśniać naszej sprawy.

Naprawdę mam nadzieję, że każdy w tej samej sytuacji będzie miał tak samo wspaniałe doświadczenie jak my i nie będzie musiał płacić za problem, który naprawdę wydaje się być problemem z marką.
 
Cześć wszystkim,

Po raz pierwszy piszę i od dłuższego czasu jestem obserwatorem.

Mam problem z tylnymi pasami bezpieczeństwa od kilku miesięcy, ale teraz pojawił się problem.

Pierwotnie, kiedy miałem ludzi na tylnych siedzeniach, pasy bezpieczeństwa......po obu stronach wydawały się nie mieć znaczenia, pozostawały nieco wydłużone po użyciu przez wiele godzin, a nawet dzień w najgorszym przypadku, a następnie powoli się chowały i wracały do normy. Ponieważ nie mam zbyt często ludzi na tylnych siedzeniach, nie było to zbyt dużym problemem, po prostu irytujące.

Teraz, nieco ponad tydzień temu, miałem 2 osoby na tylnym siedzeniu i mam problem. Jeden pas bezpieczeństwa nigdy się nie schował i jest teraz zablokowany w pełni wysunięty, ponieważ pasażer nie był pewien, co się dzieje, a następnie pociągnął go do końca, wychodząc, i jest zablokowany, nawet jeśli próbuję go powoli wsunąć z powrotem.......Wracał, ale jeśli pociągniesz go, wszystko znowu wychodzi i nigdy się nie chowa. Drugi pas bezpieczeństwa ma ten sam problem, co poprzednio, ale teraz nie chowa się w pełni, wciąż ma luz (bardziej niż zwykle). Szukałem wszędzie i nie jestem pewien, czy to jakieś łatwe rozwiązanie, którego nie mogę rozgryźć? Czytałem o automatycznej blokadzie dla fotelika dziecięcego, ale nie widzę, jak ją odblokować itp.

Czy czegoś mi brakuje, co odblokuje mój pas bezpieczeństwa? Wydaje się, że nie mogę naprawić żadnego z nich. Druga sprawa to jak rozebrać tylne przegrody, w których trzymany jest mechanizm pasa bezpieczeństwa, żebym mógł przyjrzeć się mechanizmowi i sprawdzić, czy nie ma uszkodzeń? Nie chcę jeszcze iść do mojego dealera, ponieważ liczą sobie za to krocie, więc chcę spróbować naprawić to sam, zanim do nich pójdę.

Dzięki z góry,
Brendan
Cześć, rozmawiałem z Seat Belt Solutions, poinformowali mnie, że istnieje ciągły problem z tylnymi pasami bezpieczeństwa Mazdy. Mazda musi wycofać wszystkie pojazdy lub przynajmniej je wymienić bezpłatnie, gdy wystąpi problem.
Robyn
 
Pierwszy raz publikuję, ale obserwuję ten wątek od jakiegoś czasu. Serwis Mazdy w Malmö SE zażądał 750€ za wymianę obu (poza gwarancją). Dokładnie zbadałem i osłuchałem działanie mechanizmu. Zatem: Starannie nałożona kropla lub dwie cienkiego oleju po obu stronach bębna paska (pasek całkowicie rozwinięty) wystarczy, aby to naprawić. Właśnie to zrobiłem w naszym CX-3. Działa jak marzenie. Trzeba zdjąć całość. Być może mam ponadprzeciętne umiejętności w majstrowaniu przy pojazdach - ale każdy może to zrobić. Zaleca się temperaturę otoczenia powyżej 15°C, aby zachować plastikowe elementy wnętrza.
 
Cześć wszystkim,

zrobiłem to samo co Kent, ale w moim przypadku to nie wystarczyło. Dodatkowo musiałem naciągnąć sprężynę napinacza prawie do maksimum (co nawiasem mówiąc jest dość trudnym zadaniem).
Zadziałało, ale wciąganie pasa bezpieczeństwa wciąż nie jest zbyt imponujące, co prowadzi mnie do wniosku, że sprężyna napinacza po prostu nie została prawidłowo zwymiarowana. Miałem dokładnie ten sam problem w moim Miata z 2007 roku, więc najwyraźniej Mazda nie nauczyła się zbyt wiele w międzyczasie.
 
Jeden z moich tylnych właśnie zrobił to samo. Mój samochód ma 5 lat, ale wydaje mi się to poważnym problemem bezpieczeństwa. Nigdy nie miałem tego problemu w żadnym innym samochodzie, a miałem nawet zabytkowe. Obawiam się, że ta awaria może się zdarzyć w wypadku z innymi pasami bezpieczeństwa. Skontaktuję się z Mazdą i dam znać, co powiedzą.
Jeden z moich tylnych pasów bezpieczeństwa właśnie zrobił to samo. Również CX3 z 2016 roku. Zadzwonię do dealera
 
Kiedy moje pasy bezpieczeństwa w moim CX3 2016 nie chowały się, uznałem to za problem bezpieczeństwa, a gwarancja również wygasła. Zabrałem go więc do lokalnego dealera Mazdy, który pobrał opłatę za sprawdzenie problemu, ale opłata ta została zniesiona, a nowe pasy bezpieczeństwa zostały zamontowane po skontaktowaniu się z centralą Mazdy, więc warto to sprawdzić.
 
W 2021 roku wymieniłem tylny lewy pas bezpieczeństwa w moim CX-3 z 2016 roku poza gwarancją, a teraz, około 2 tygodnie temu, tylny prawy pas bezpieczeństwa uległ awarii. Zabrałem go do mojego dealera Mazdy i wycenili mi wymianę na 854 dolary! Kiedy powiedziałem, że drugi pas został wymieniony bezpłatnie, powiedzieli: „och, możemy skontaktować się z Mazdą, aby sprawdzić, czy pokryją to poza gwarancją”. Z pewnością powinno to być wezwanie do naprawy z powodu wady fabrycznej, ponieważ sporo osób zamieszcza tutaj informacje o tym samym problemie.
 
Ten sam problem z tylnym pasem, utknąłem i nie mogę pociągnąć. Skontaktuję się z Mazdą i dam znać, co mi powiedzą, we Włoszech.
 
Wymieniłem tylny lewy pas bezpieczeństwa w moim CX-3 z 2016 roku poza gwarancją w 2021 roku, a teraz, około 2 tygodnie temu, tylny prawy pas bezpieczeństwa uległ awarii. Zabrałem go do mojego dealera Mazdy i wycenili mi wymianę na 854 dolary! Kiedy powiedziałem, że drugi wymieniłem bezpłatnie, powiedzieli: „och, możemy skontaktować się z Mazdą, aby sprawdzić, czy pokryją to poza gwarancją”. Z pewnością powinno to być wezwanie do naprawy ze względu na bezpieczeństwo, ponieważ sporo osób zamieszcza tutaj ten sam problem.
Masz szczęście, że tylko 854 dolary, nam wycenili 1000 dolarów za każdą stronę za tylne pasy w Mazdzie w Parramatta. Gwarancja zakończyła się w 2020 roku i nie chcieli tego naprawić poza gwarancją. Nigdy więcej nie wrócę do Mazdy.
 
Czy komuś udało się naprawić to przez Mazdę poza gwarancją? Mój CX3 z 2016 roku właśnie to zrobił i od roku nie jest objęty gwarancją...
Naprawiliby to, ale nie poza gwarancją i chcieli, żebyśmy zapłacili ponad 1000 dolarów za każdą stronę.
 
Cześć wszystkim,

Po raz pierwszy publikuję i od dłuższego czasu jestem obserwatorem.

Mam problem z tylnymi pasami bezpieczeństwa od kilku miesięcy, ale teraz pojawił się problem.

Pierwotnie, kiedy miałem ludzi na tylnych siedzeniach, pasy bezpieczeństwa......po obu stronach wydawały się nie mieć znaczenia, pozostawały nieco wydłużone po użyciu przez wiele godzin, a nawet dzień w najgorszym przypadku, a następnie powoli się chowały i wracały do normy. Ponieważ nie mam zbyt często ludzi na tylnych siedzeniach, nie było to zbyt dużym problemem, po prostu irytujące.

Teraz, nieco ponad tydzień temu, miałem 2 osoby na tylnym siedzeniu i mam problem. Jeden pas bezpieczeństwa nigdy się nie schował i jest teraz zablokowany w pełni wysunięty, ponieważ pasażer nie wiedział, co się dzieje, a następnie pociągnął go do końca, wychodząc, i jest zablokowany, nawet jeśli próbuję wsunąć go powoli z powrotem.......Wracał, ale jeśli pociągniesz go, wszystko znowu wychodzi i nigdy się nie chowa. Drugi pas bezpieczeństwa ma ten sam problem, co poprzednio, ale teraz nie chowa się w pełni, wciąż ma luz (bardziej niż zwykle). Szukałem wszędzie i nie jestem pewien, czy to jakieś łatwe rozwiązanie, którego nie mogę rozgryźć? Czytałem o automatycznej blokadzie dla fotelika dziecięcego, ale nie widzę, jak go odblokować itp.

Czy czegoś mi brakuje, co odblokuje mój pas bezpieczeństwa? Wydaje się, że nie mogę naprawić żadnego z nich. Druga sprawa to jak rozebrać tylne schowki, w których znajduje się mechanizm pasa bezpieczeństwa, żebym mógł przyjrzeć się mechanizmowi i sprawdzić, czy nie ma uszkodzeń? Nie chcę jeszcze iść do mojego dealera, ponieważ liczą sobie za to krocie, więc chcę spróbować naprawić to sam, zanim do nich pójdę.

Dzięki z góry,
Brendan
 
Mam Mazdę cx3 model 2015 i skończyła się gwarancja.
Niedawno odkryłem, że mam ten sam problem z tylnymi pasami bezpieczeństwa.
To powszechny problem z systemem bezpieczeństwa pojazdu, więc Mazda powinna była naprawić wszystkie pojazdy w ramach akcji serwisowej, niezależnie od gwarancji.
Możesz spróbować eskalować problem z Mazdą, aby wymienić pasy bezpieczeństwa.
Jeśli zgadzasz się na majsterkowanie lub znasz dobrego mechanika, okaże się, że problem jest spowodowany złym ustawieniem mechanizmu napinacza, który jest zamontowany z boku mechanizmu zwijania.
Problem jest szczegółowo wyjaśniony, jeśli przejdziesz do tego innego linku do forum i przeczytasz post nr 7 autorstwa Sterlo.
Uszkodzone pasy bezpieczeństwa
 
Odwiedziłem ten wątek w lutym tego roku, kiedy tylny pas bezpieczeństwa w moim MAZDA 2 z 2016 roku nie chciał się wsunąć. Samochód został kupiony z drugiej ręki i nie był już objęty gwarancją, ale wcześniej był samochodem służbowym (prawie nieużywanym) i nigdy nie korzystam z tylnego siedzenia. Przeczytałem ten wątek po tym, jak mój lokalny mechanik wycenił naprawę na 850+ dolarów i rzucił mimochodem uwagę, że jest to znany problem z Mazdami.

Pod koniec lutego umówiłem się z dealerem Mazdy na przegląd, mając nadzieję, że naprawią to bezpłatnie, ale byłem gotów zapłacić opłatę. Podczas e-maila i rozmowy telefonicznej wielokrotnie sygnalizowałem zidentyfikowany problem i wspomniałem, że wydaje się to być "znaną" usterką. Zrobiłem zrzuty ekranu z tego forum, gotowy do argumentacji, jeśli zajdzie taka potrzeba. Nie było to potrzebne, szybko zgodzili się z usterką i ostatecznie zrezygnowali z opłaty za przegląd ORAZ wymienili go bezpłatnie.
 
Cześć wszystkim, po raz pierwszy publikuję i jestem trochę długo ukrywającym się. Od kilku miesięcy mam problem z tylnymi pasami bezpieczeństwa, ale teraz pojawił się problem. Pierwotnie, kiedy miałem ludzi na tylnych siedzeniach, pasy bezpieczeństwa......po obu stronach wydawało się nie mieć znaczenia, pozostawały nieco wydłużone po użyciu przez wiele godzin, a nawet dzień w najgorszym przypadku, a następnie powoli się cofały i wracały do normy. Ponieważ nie mam tak często ludzi na tylnych siedzeniach, nie było to zbyt dużym problemem, po prostu irytujące. Teraz, nieco ponad tydzień temu, miałem 2 osoby na tylnym siedzeniu i mam problem. Jeden pas bezpieczeństwa nigdy się nie cofnął i jest teraz zablokowany w pełni wysunięty, ponieważ pasażer nie był pewien, co się dzieje, a następnie pociągnął go do końca, wychodząc, i jest zablokowany na miejscu, nawet jeśli próbuję wsunąć go powoli z powrotem.......Wracałby z powrotem, ale jeśli pociągniesz go, wszystko znowu wychodzi i nigdy się nie cofa. Drugi pas bezpieczeństwa ma ten sam problem, co poprzednio, ale teraz nie cofa się w pełni, nadal ma luz (bardziej niż zwykle). Szukałem wszędzie i nie jestem pewien, czy to jakieś łatwe rozwiązanie, którego nie mogę rozgryźć? Czytałem o automatycznej blokadzie fotelika dziecięcego, ale nie widzę, jak go odblokować itp. Czy czegoś mi brakuje, co odblokuje mój pas bezpieczeństwa? Wydaje się, że nie mogę naprawić żadnego z nich. Druga sprawa to jak rozłożyć tylne przegrody, w których trzymany jest mechanizm pasa bezpieczeństwa, abym mógł przyjrzeć się mechanizmowi i sprawdzić ewentualne uszkodzenia? Nie chcę jeszcze iść do mojego dealera, ponieważ pobierają opłaty za ręce i nogi, więc chcę spróbować naprawić to sam, zanim do nich pójdę. Z góry dziękuję, Brendan
Cześć Brenden Nazywam się Birendra. Mam również Mazdę CX-3 z 2015 roku. Kupiłem ją od pierwszej właścicielki i wspomniała, że tylne siedzenia nigdy nie były używane. Nie sprawdziłem tylnych pasów bezpieczeństwa przy zakupie i nigdy nie pomyślałem o problemie z pasami bezpieczeństwa. Ten sam problem co u ciebie - całkowicie zwolniony, nigdy się nie chowa. Otworzyłem mechanizm i po małym majstrowaniu stwierdziłem, że problem dotyczy sprężyny w środku, która straciła swoje napięcie. Jeśli sprężyna działa normalnie, pas zostanie łatwo wciągnięty i zresetowany za każdym razem. Nadal próbuję zobaczyć, co mogę zrobić.
 
21 - 40 of 58 Posts