Mazda CX-3 Forum banner
41 - 58 of 58 Posts
Tak, miałem ten sam problem z moim Mazda CX3 2015. Poza gwarancją, skontaktowałem się z moim dealerem Mazda, a następnie skontaktowałem się z Mazda Australia. Byli niesamowici, zarówno dealer, jak i Mazda Australia.
Zdiagnozowano problem: Zapłaciłem opłatę za inspekcję.
Otrzymałem wycenę od dealera za naprawę, a następnie skontaktowali się z Mazda Australia, odnosząc się do mojej sprawy, zatwierdzili wymianę FOC (18 stycznia), a następnie zwróciłem się do Mazda Australia o zwrot opłaty za diagnozę, co zatwierdzili. Byli niesamowici. Gorąco polecam.
Mam ten sam problem z tylnymi pasami bezpieczeństwa CX-3 po lewej i prawej stronie, środkowy ok, który kupiłem od 1. właścicielki i później okazało się, że nie działa.

Czy masz numer do zadzwonienia?
Właściwie otworzyłem zespół i problem dotyczy sprężyny zwijacza, która nie wciąga paska z powrotem, a tym samym po zablokowaniu nie można go odblokować.
 
Tak, miałem ten sam problem z moim Mazda CX3 2015. Poza gwarancją, skontaktowałem się z moim dealerem Mazda, a następnie z Mazda Australia. Byli niesamowici, zarówno dealer, jak i Mazda Australia. Mieli zdiagnozowany problem: Zapłaciłem opłatę za inspekcję. Otrzymałem wycenę od dealera za naprawę, następnie skontaktowali się z Mazda Australia, odnosząc się do mojej sprawy, zatwierdzili wymianę FOC (18 stycznia), następnie zwróciłem się do Mazda Australia o zwrot opłaty diagnostycznej, co zatwierdzili. Byli niesamowici. Gorąco polecam.
Cześć Sue, czy to numer do Mazda Australia? 1800034411
 
Cześć Brenden Nazywam się Birendra. Też mam Mazdę CX-3 z 2015 roku. Kupiłem ją od pierwszej właścicielki i wspomniała, że tylne siedzenia nigdy nie były używane. Nie sprawdziłem tylnych pasów bezpieczeństwa przy zakupie i nigdy nie myślałem o problemie z pasami bezpieczeństwa. Ten sam problem co u ciebie - całkowicie zwolnione, nigdy się nie chowa. Otworzyłem mechanizm i po małych kombinacjach stwierdziłem, że problem dotyczy sprężyny w środku, która straciła napięcie. Jeśli sprężyna działa normalnie, pas łatwo się chowa i resetuje za każdym razem. Nadal próbuję zobaczyć, co mogę zrobić.
Cześć Brenden Nazywam się Birendra. Też mam Mazdę CX-3 z 2015 roku. Kupiłem ją od pierwszej właścicielki i wspomniała, że tylne siedzenia nigdy nie były używane. Nie sprawdziłem tylnych pasów bezpieczeństwa przy zakupie i nigdy nie myślałem o problemie z pasami bezpieczeństwa. Ten sam problem co u ciebie - całkowicie zwolnione, nigdy się nie chowa. Otworzyłem mechanizm i po małych kombinacjach stwierdziłem, że problem dotyczy sprężyny w środku, która straciła napięcie. Jeśli sprężyna działa normalnie, pas łatwo się chowa i resetuje za każdym razem. Nadal próbuję zobaczyć, co mogę zrobić.
Cześć Brenden
Mam Mazdę CX3 z 2016 roku i moje tylne pasy bezpieczeństwa w ogóle nie działały, nie chowały się, zabrałem ją do lokalnego dealera Mazdy, który skontaktował się z centralą, ponieważ był to problem bezpieczeństwa i powinien zostać wycofany, mimo że moja nie była już objęta gwarancją, byli niesamowici i wymienili je na dwa nowe pasy bezpieczeństwa bez żadnych opłat, więc warto, aby je sprawdzili.
 
Cześć, mam problem z wciąganiem obu tylnych pasów bezpieczeństwa. Nigdy ich nie używałem. Jak otworzyć wykończenie, aby dostać się do mechanizmu/sprężyny pasa bezpieczeństwa? Dziękuję :)
 
Cześć Ludzie,

Mam CX3 z 2015 roku

1 z moich tylnych pasów bezpieczeństwa nie chowa się, zauważyłem to w zeszłym tygodniu, ale w ogóle nie używam tylnych siedzeń, jestem tylko ja i czasami 1 inna osoba, ale tylne siedzenie używane prawdopodobnie 5 razy lub mniej przez te wszystkie lata. W każdym razie przeczytałem ten wątek i zamiast iść do mojego dealera i walczyć, zgłosiłem zgłoszenie do pomocy technicznej za pośrednictwem strony internetowej Mazdy, w którym stwierdziłem, że należy naprawić lub wymienić pas bezpieczeństwa za darmo, ponieważ jest to znany problem bezpieczeństwa i powinien zostać wycofany.

Będę was na bieżąco informował, ale jeśli nie ustąpią, zgłoszę to do ich zespołu ds. reklamacji.

Trzymajcie za mnie kciuki.

Aktualizacja:
30.11.23: Obsługa klienta Mazdy odpowiedziała i stwierdziła, że należy skontaktować się z najbliższym centrum serwisowym
30.11.23: Wysłałem e-mail do najbliższego centrum serwisowego, poinformowali, że chcą opłaty za przegląd w wysokości 190 USD, a jeśli jest to wina Mazdy, zgłoszą sprawę do Mazda Aus, aby wymienić ją za darmo.
30.11.23: Poinformowałem, czy opłata za przegląd zostanie umorzona, jeśli Mazda Aus wymieni/naprawi ją bezpłatnie. Przedstawiciel powiedział, że nie.
30.11.23: E-mail do oficjalnego e-maila z reklamacjami Mazdy i chciałem, aby opłata za przegląd została umorzona
01.12.23: Zespół ds. reklamacji odpowiedział i poinformował, że nie może pomóc i muszę skontaktować się z centrum serwisowym
01.12.23: Złożono oficjalną skargę do rzecznika praw obywatelskich dotyczącą sytuacji

Nie sądzę, żebym powinien płacić opłatę za przegląd, ponieważ to nie moja wina i jest to znany, powszechny problem.

Będę dalej aktualizował.

Dzięki
 
W moim Mazdzie z 2016 roku oba tylne pasy bezpieczeństwa uległy awarii w ciągu 6 miesięcy od siebie.
Zadzwoniłem do serwisu Mazdy, gdy pierwszy pas się zepsuł, i powiedziano mi, że koszt naprawy to około 600 dolarów. Nie kwestionowałem tego, ale zleciłem naprawę mojemu mechanikowi, co i tak kosztowało 600 dolarów. Kiedy w zeszłym tygodniu zepsuła się lewa strona, zadzwoniłem ponownie do serwisu Mazdy i powiedziano mi, żebym przywiózł samochód, a oni sporządzą raport preautoryzacyjny, który zostanie wysłany do Mazdy Australia. Zgodzili się naprawić problem bezpłatnie. Teraz domagam się odszkodowania za prawą stronę.
Uważam, że być może konieczne jest ogłoszenie akcji serwisowej, w każdym razie wszyscy powinniśmy być objęci australijskim prawem konsumenckim.
 
Cześć, nasz CX30 miał ostatnio problem z zablokowanym tylnym pasem bezpieczeństwa pośrodku. Trudno było go wcisnąć i nie zatrzasnął się do końca. Po stronie siedzenia wszystko wyglądało "normalnie". Problem tkwił wewnątrz fotela. Lokalny dealer zaproponował wymianę i naliczenie czterech godzin pracy. Tuż po okresie gwarancyjnym, samochód z 2020 roku. Wtedy byłem naprawdę wściekły. To powinno być za darmo!! A 4 godziny za wymianę pasa bezpieczeństwa?? Więc zrobiłem to sam: otworzyłem tylną klapę, usunąłem wszystkie luźne części z bagażnika i rozpiąłem tapicerkę po obu stronach tylnego siedzenia. Poluzowałem plastikową osłonę z metalowego ucha mocującego. Złożyłem tapicerkę. Wszystko bardzo proste do zrobienia, wystarczy uważnie przyjrzeć się, gdzie zaczynają się zamki i jak rozpiąć tył tapicerki. A następnie na górze zobaczysz pas bezpieczeństwa przechodzący przez szczelinę. Tej szczeliny nie widać z przodu siedzenia, to inna szczelina. I tam pas nie siedział prawidłowo, był podwójnie skręcony, skręcony z powrotem i problem rozwiązany. Może się zdarzyć, że w przypadku zablokowanego pasa bezpieczeństwa to jest problem, a następnie sprawdź to sam, zanim zadzwonisz do warsztatu. Powodzenia.
 
Cześć wszystkim,

Po raz pierwszy publikuję i jestem tu od dłuższego czasu.

Mam problem z tylnymi pasami bezpieczeństwa od kilku miesięcy, ale teraz pojawił się problem.

Pierwotnie, kiedy miałem ludzi na tylnych siedzeniach, pasy bezpieczeństwa......po obu stronach wydawały się nie mieć znaczenia, pozostawały nieco wydłużone po użyciu przez wiele godzin, a nawet dzień w najgorszym przypadku, a następnie powoli się cofały i wracały do normy. Ponieważ nie mam zbyt często ludzi na tylnych siedzeniach, nie było to zbyt dużym problemem, po prostu denerwujące.

Teraz, nieco ponad tydzień temu, miałem 2 osoby na tylnym siedzeniu i mam problem. Jeden pas bezpieczeństwa nigdy się nie cofnął i jest teraz zablokowany w pełni wysunięty, ponieważ pasażer nie był pewien, co się dzieje, a następnie pociągnął go do końca, wychodząc, i jest zablokowany na miejscu, nawet jeśli próbuję wsunąć go powoli z powrotem.......Wracał z powrotem, ale jeśli pociągniesz go po prostu, wszystko wychodzi ponownie i nigdy się nie cofa. Drugi pas bezpieczeństwa ma ten sam problem, co poprzednio, ale teraz nie cofa się w pełni, nadal ma luz (bardziej niż zwykle). Szukałem wszędzie i nie jestem pewien, czy jest to jakieś łatwe rozwiązanie, którego nie mogę wymyślić? Czytałem o automatycznej blokadzie dla fotelika dziecięcego, ale nie widzę, jak go odblokować itp.

Czy czegoś mi brakuje, co odblokuje mój pas bezpieczeństwa? Wydaje się, że nie mogę naprawić żadnego z nich. Druga sprawa to jak rozdzielić tylne przegrody, w których trzymany jest mechanizm pasa bezpieczeństwa, żebym mógł przyjrzeć się mechanizmowi i sprawdzić ewentualne uszkodzenia? Nie chcę jeszcze iść do mojego dealera, ponieważ żądają rąk i nóg, więc chcę spróbować naprawić to sam, zanim do nich pójdę.

Dzięki z góry,
Brendan
Mam ten sam problem? Czy Mazda nie przeprowadza w związku z tym akcji serwisowej, ponieważ wielu z nas się z tym boryka?
 
Miałem ten sam problem, tylny prawy pas bezpieczeństwa w moim CX-3 z 2017 roku nie chował się, kiedy kupiłem go od dealera używanych samochodów w 2022 roku, zauważyłem to tydzień później i naprawiłem go u nich za darmo. Teraz, dwa lata później, tylny lewy pas bezpieczeństwa również się nie chował, a hojne stosowanie WD-40 lub innych sztuczek, z wyjątkiem otwierania zespołu pasów bezpieczeństwa, nie przyniosło efektu.

Mój lokalny warsztat niezależny od marki powiedział, że część z Mazdy będzie kosztować około 300 euro, a ja zapłaciłem w sumie około 400 euro, wliczając w to robociznę za ten pas bezpieczeństwa, co uważam za całkiem rozsądne, gdy słyszę, co niektórzy z was usłyszeli. Teraz cieszę się, że oba zostały wymienione, więc mam nadzieję, że nie będę musiał już zajmować się tym problemem. Gdybym kupował dziś Mazdę2 lub CX-3, upewniłbym się, że zapytam, czy tylne pasy bezpieczeństwa zostały wymienione, ponieważ z tych postów wynika, że to tylko kwestia czasu, zanim zawiodą.
 
Z teraz nienaprawialnie uszkodzonym pasem bezpieczeństwa szukałem używanego OEM, tylko po to, by znaleźć jeden w Czechach za oszałamiające 450 euro. Nie gotowy na zapłacenie tego, ostatecznie zainstalowałem tylny pas bezpieczeństwa z VW Golfa 7, który kosztował mnie 25 euro z dostawą. Możesz albo zainstalować kompletny pas bezpieczeństwa Golfa, albo przeszczepić org. pas Mazdy do mechanizmu pasa bezpieczeństwa VW. Opcja nr 2 jest preferowana, ponieważ nic nie widać z wnętrza. Pirotechnicznego napinacza pasa nie można ponownie użyć, odłączyłem go od mechanizmu pasa bezpieczeństwa Mazdy i przykleiłem do nadwozia. Musi pozostać podłączony do wiązki przewodów, w przeciwnym razie otrzymasz ostrzeżenie na wyświetlaczu komputera i OBD.
 
Cześć wszystkim,

znalazłem problem z mechanizmem pasa bezpieczeństwa. Dwie "ściany" są zbyt blisko siebie. Już odrobina kurzu lub włókna spowoduje zablokowanie metalowego wałka między ścianami bocznymi. Rozwiązanie jest proste. Wyjmij cały zespół. Chwyć go w imadle. Zegnij metal zewnętrznej "ściany" bardzo nieznacznie w miejscu, gdzie znajdują się poprzeczki. Zwiększy to odległość między ścianami, a wałek znów będzie się swobodnie poruszał. Gotowe. Nie używaj oleju silikonowego, smaru itp. Po prostu uwolnij wałek.
Image

Image

Zwróć uwagę na dodaną nakrętkę zaciskową, aby uzyskać prześwit od metalowej płyty po jednej stronie ściany. Służy to tylko do operacji gięcia.
 
Kiedy próbowałem sprawdzić szczelinę przed otwarciem odległości między białym metalowym wałkiem a czarną pomalowaną metalową ścianą, ledwo udało mi się wcisnąć szczelinomierz 0,05 mm w szczelinę. Jest to zdecydowanie za ciasne i musi zostać poprawione.
 
Gdy próbowałem szczeliny przed otwarciem odległości między białą metalową rolką a czarną pomalowaną metalową ścianą, ledwo mogłem wcisnąć szczelinomierz 0,05 mm w szczelinę. Jest to zdecydowanie za ciasne i musi zostać poprawione.
Cześć Kent,
Czy możesz podać nam więcej szczegółów na temat tego, jak uzyskać dostęp do pasa bezpieczeństwa?
Co spróbować naprawić, ale wątpię, jak zacząć. Czy musisz wyjąć tylne siedzenie?
 
Wszystkie czarne plastikowe listwy od słupka B i dalej muszą zostać wyjęte, a duże listwy boczne mają otwór na zawias oparcia. Więc tak. Ale odhaczenie oparć jest bardzo proste. Zauważ, że siedzenie odhacza się najpierw z przodu - 2x plastikowe mechanizmy. Gumy drzwi i klapy należy zdjąć.

Musisz również ostrożnie podnieść (wyskoczyć!) żółty? mały plastikowy element na złączu ładunku wybuchowego i odłączyć je. Jeśli nie czujesz się z tym komfortowo, odłącz przynajmniej akumulator.
 
Udało mi się to naprawić, rozpylając trochę smaru w to urządzenie, ale kiedy będę miał trochę czasu, aby to zrobić po tym, jak przestaną działać ponownie, trwała naprawa jest zdecydowanie lepszą opcją.
 
41 - 58 of 58 Posts