Mazda CX-3 Forum banner

OBD2 On Board Diagnostic installeren?

9.5K views 6 replies 4 participants last post by  NotAPreppie  
#1 ·
Nu, na al dit gepraat, lijkt de mijne ook langzaam op te warmen :--(

Tijd om de overgebleven OBD van de Prius te pakken... we hebben vast wel toegang tot de koelvloeistoftemperatuur.

EDIT: Ik heb een oude ScanGuage II, die doet zijn werk, maar omslachtig om de uitlezingen te veranderen, etc. Ik heb zitten wachten om een dedicated Android en de bijbehorende app te krijgen... of iets voor mijn iPad mini, of de iPhone.
Ik heb er een gekocht van Amazon die een wifi-signaal uitzendt. Ik maak verbinding met mijn iPhone en gebruik een app die een verbazingwekkende hoeveelheid informatie bijhoudt. Het werkt erg goed en kost minder dan $30 cdn.

#2 ·
Iedereen die een OBD2-display heeft geĂŻnstalleerd, vertel ons alsjeblieft:
• Wat je hebt,
• Wat het doet (monitoren, etc.), en
• Hoe het je bevalt.

(We dwaalden af van het onderwerp in de thread "Verwarming duurt eeuwig"... dus ik zal een paar van die berichten hierheen overbrengen en kijken wat we krijgen.)

#3 ·
Ik heb er een gekocht van Amazon die een wifi-signaal uitzendt. Ik maak verbinding met mijn iPhone en gebruik een app die een verbazingwekkende hoeveelheid informatie bijhoudt. Het werkt erg goed en kostte minder dan $30 Canadees.
Stokers Rule, zou u willen vertellen welke reader/scanner u hebt gekocht en welke app u gebruikt?

• Like
Reactions: Stokers Rule
#4 · (Edited)
*Voor Android* Vrijwel elke goedkope Bluetooth-lezer werkt op Amazon en er zou geen reden moeten zijn waarom iemand er meer dan $30 voor betaalt, tenzij je een speciale, super-eigen technologie koopt die alles overtreft (onwaarschijnlijk). De populairste app voor dit soort dingen is 'Torque' en zeker de moeite waard om geld uit te geven aan de pro-versie. Het staat in de Playstore, maar ik weet niets over Apple. Je wordt meer beperkt door wat de obd-poort verzendt dan door wat de dongle of app zelf kan lezen.

Het is mijn favoriete check engine light reader geweest, maar ik had een tablet geĂŻnstalleerd op mijn oude Genesis Coupe die geautomatiseerde taken had om automatisch op te starten en diep te slapen bij het inschakelen en ik heb het ingesteld om de basis te bewaken, boost, afr, koelvloeistoftemperaturen, enz. Kan er ook een emissiescantest op uitvoeren lol. Je kunt er fancy mee doen met lay-outs en ontwerpen, maar het heeft echt een belachelijke hoeveelheid functies voor de prijs van de app en elke goedkope bluetooth obd2 reader dongle dat je niet dezelfde waarde kunt krijgen in eigen bundels die veel verkopers proberen te verkopen op Amazon en eBay met hun eigen apps etc.

Ik draai dit ook op mijn saturn sky redline voor dezelfde doeleinden als de oude genesis via een android headunit die in feite fungeert als een tablet in de auto, maar ik moet nog proberen of het werkt met android auto.

#5 · (Edited)
Het lijkt erop dat iPhones problemen hebben met bepaalde Bluetooth OBD-lezers, maar voor Android werken de slanke, goedkope low-profile exemplaren zoals deze prima en blijven ze uit het zicht.

https://www.amazon.com/Kitbest-Blue...BY2CK32/ref=sr_1_8?ie=UTF8&qid=1544723443&sr=8-8&keywords=obd2+reader+bluetooth

**Na verder onderzoek denk ik dat Torque Pro voornamelijk alleen voor Android is, omdat het oudere Bluetooth OBD-protocollen kan gebruiken en iOS werkt er niet mee samen. Wifi-gebaseerde OBD2-dongles zijn nodig voor Apple-apparaten en er moeten andere applicaties worden gezocht.

#6 ·
#7 ·
Ik gebruik een PLX Kiwi3 Bluetooth-adapter met OBD Fusion op mijn iPhone. Het werkt erg goed.

• Like
Reactions: Stokers Rule