Mazda CX-3 Forum banner

P0300 Wypadanie zapłonu

1 reading
7K views 8 replies 4 participants last post by  bluedragon95  
#1 ·
Cześć wszystkim, nowy członek i pierwszy post. Mam problem i mam nadzieję, że ktoś mi pomoże. Mam CX 3 Grand Touring AWD z 2016 roku, który kupiłem jako nowy, ma 95 000 mil przebiegu. Kiedy silnik jest gorący i jadę w trybie drive z wyłączoną klimatyzacją i nogą na hamulcu, po kilku sekundach obroty spadają do 550, a samochód się trzęsie. Kiedy puszczam hamulec, obroty wracają do około 700, a silnik znowu pracuje płynnie. Kontrolka silnika świeciła przez dzień, a następnie zgasła sama, ale otrzymałem kod p0300, losowe/wielokrotne wypadanie zapłonu w cylindrach. Dealer nie mógł mnie przyjąć przez kilka tygodni, a kiedy tam dotarłem, pobrali 125,00 $ za przeprowadzenie diagnostyki i powiedzieli mi, że potrzebuję nowych świec zapłonowych, więc je wymieniłem i to nie rozwiązało problemu, więc krótko potem wymieniłem cewki, co nadal nie rozwiązało problemu. Ostatnim razem, gdy rozmawiałem z dealerem, powiedzieli mi, że to normalne, że silnik się trzęsie i obroty spadają, ale to zaczęło się dopiero w styczniu i zmagam się z tym od tego czasu. Wszelkie pomysły i rekomendacje będą bardzo mile widziane.
 
#3 ·
Dwie inne rzeczy do sprawdzenia: sprawdź, czy na rurze wlotowej nie ma pęknięć. Guma jest śmiesznie okropna i łatwo blaknie/pęka, co miało miejsce w poprzednich pojazdach Mazdy i do dziś nie zostało naprawione. Druga, chociaż nie jestem pewien, jak bardzo może to być istotne, być może coś z układem paliwowym. Sugerowałbym przepuszczenie przez silnik w zbiorniku paliwa około 1,5x ilości seafoam. (dodać, gdy prawie pusty, dodać „1,5x ilość tego, co powinno być dodane do pełnego zbiornika, przejechać kilometr lub dwa, a następnie zatankować na stacji benzynowej). Podejrzewam, że może brudny wtryskiwacz nie rozpylił wystarczająco dużo i spowodował przedwczesny zapłon? IIRC nasza Mazda ma wyższy stopień sprężania niż przeciętne pojazdy i był to sporadyczny problem dla samochodów, które nie były okresowo czyszczone.

Jak przykro to mówić, dealerzy są dość kiepscy w naprawianiu czegokolwiek, gdy tylko wyjdzie to z gwarancji i wchodzisz w „fazę prób i błędów”, w której zasadniczo wypróbują losowe rzeczy, wystawią ci rachunek, jakby miało to rozwiązać problem, a potem, gdy to się nie uda, co jest bardzo prawdopodobne, powtórzą proces

Edycja: Teraz, kiedy sobie przypominam, twój problem jest strasznie podobny do starego współpracownika bmw (manual), który miał problemy i gasł, gdy wrzucał na luz po wyrzuceniu obrotów z biegu. Użyliśmy trochę dodatkowego, skoncentrowanego środka do czyszczenia układu paliwowego i utrzymywaliśmy wysokie obroty, aby go przepchnąć (nie zalecane w automatycznej skrzyni biegów na luzie) i rozwiązało to problem. Pompa paliwa działała idealnie, a problem ten zauważono na chwilę przed zgaśnięciem, gdy silnik miał problemy na biegu jałowym (lub w naszym przypadku hamowaniu do zatrzymania) pogarszało się to stopniowo do tego stopnia, że nie mógł opuścić pracy, ponieważ włączenie samochodu spowodowałoby kręcenie, podniesienie obrotów w początkowym zakresie obrotów, a następnie przejście do zgaśnięcia. Może to być istotne lub nie, ale nie zaszkodzi podążać tą drogą konserwacji.
 
#4 ·
Ostatnim razem, gdy rozmawiałem z dealerem, powiedzieli mi, że to normalne, że silnik się trzęsie, a obroty spadają,
to także kod oznaczający, że nie wiemy, za co jeszcze mamy cię obciążyć, ponieważ zauważysz, że po prostu wystawiamy rachunki za losowe usługi, o których nie wiemy, co robimy, więc mówimy, że to "normalne" 👀
 
#6 ·
Aktualizacja. Zabrałem to do innego dealera, zrobili testy i jeździliśmy nim. Mechanik zobaczył i poczuł problem, ale test wykazał, że wszystko mieści się w granicach. Kazałem im wyczyścić przepływomierz i przepustnicę, wydawało się, że po tym działa trochę lepiej, ale teraz znowu jest dość źle. Nie zrobiłem jeszcze seafoam, ale używałem Heet i innych środków do czyszczenia wtryskiwaczy paliwa. Mechanik w Mazdzie powiedział, że nie sądzi, żebym powinien dodawać więcej środków czyszczących do benzyny. Zastanawiam się, czy to może być zawór regulacji biegu jałowego i próbowałem to znaleźć w Internecie, ale nie mogłem znaleźć części do kupienia ani schematu, jakieś pomysły?
 
#7 ·
Aktualizacja. Zabrałem to do innego dealera, zrobili testy i jeździliśmy. Mechanik zobaczył i poczuł problem, ale test wykazał, że wszystko mieści się w granicach. Kazałem im wyczyścić przepływomierz i korpus przepustnicy, po tym wydawało się, że działa trochę lepiej, ale teraz znowu jest dość źle. Jeszcze nie zrobiłem seafoam, ale użyłem Heet i innych środków do czyszczenia wtryskiwaczy paliwa. Mechanik w Mazdzie powiedział, że nie sądzi, żebym powinien dodawać więcej środków czyszczących do benzyny. Zastanawiam się, czy to może być regulator biegu jałowego i próbowałem tego szukać w Internecie, ale nie mogłem znaleźć części do kupienia ani schematu, jakieś pomysły?
Z tego co wiem, heet zajmuje się wodą w przewodzie, a 99% zwykłych środków do czyszczenia wtryskiwaczy paliwa tak naprawdę nic nie robi. Należy pamiętać, że dwoma najpopularniejszymi sprawdzonymi produktami, które faktycznie usuwają osady, są produkty seafoam (najlepszy przyjaciel gaźnika) i środki czyszczące z polieteroaminą "PEA", wszystko inne, nawet jeśli jest to wcześniej popularna marka, taka jak techron lub gumout, nie jest godne zaufania, chyba że wyraźnie stwierdza zawiera PEA. Gumout zaczął zmieniać terminologię na swoich środkach czyszczących i usunął wszelkie wzmianki o pea na nowych butelkach, co oznacza, że ​​prawdopodobnie przeszli na tańsze środki czyszczące, które spalają się jak nic. Seafoam to szczególny przypadek, ponieważ teoretycznie można na nim uruchomić silnik wyłącznie przy małym obciążeniu, ale kosztowałoby to śmieszną kwotę, ponieważ jest drogi za butelkę.
 
#8 ·
Aktualizacja: Właśnie odebrałem samochód ponownie z warsztatu. Tym razem zapaliła się kontrolka silnika, a kody wskazywały P0300, wypadanie zapłonu P0304 i P0171, czyli zbyt uboga mieszanka w banku 1. Dealer ustalił, że moje wtryskiwacze paliwa są uszkodzone. Wymienili je, a problem nieznacznie się poprawił, ale nadal występuje. Oto film, co dzieje się z moim samochodem z wyłączoną klimatyzacją i zaciągniętym hamulcem postojowym podczas jazdy. To ja naciskam i zwalniam hamulec. Jakieś pomysły? Nowy film
 
#9 ·
Cześć wszystkim, nowy członek i pierwszy post. Mam problem i mam nadzieję, że ktoś mi pomoże. Mam CX 3 Grand Touring AWD z 2016 roku, który kupiłem nowy i ma przejechane 95 000 mil. Kiedy silnik jest gorący i jadę w trybie drive z wyłączoną klimatyzacją i nogą na hamulcu, po kilku sekundach moje obroty spadają do 550, a samochód się trzęsie. Kiedy puszczam hamulec, obroty wracają do około 700, a silnik znów pracuje płynnie. Kontrolka silnika świeciła przez dzień, a potem sama zgasła, ale dostałem kod p0300, losowe/wielokrotne wypadanie zapłonu w cylindrach. Dealer nie mógł mnie przyjąć przez kilka tygodni, kiedy tam dotarłem, policzyli mi 125,00 $ za przeprowadzenie diagnostyki i powiedzieli mi, że potrzebuję nowych świec zapłonowych, więc je wymieniłem i to nie rozwiązało problemu, więc wkrótce potem wymieniłem cewki, co nadal nie rozwiązało problemu. Ostatnim razem, gdy rozmawiałem z dealerem, powiedzieli mi, że to normalne, że silnik się trzęsie, a obroty spadają, ale to zaczęło się dopiero w styczniu i zmagam się z tym od tego czasu. Wszelkie pomysły i rekomendacje będą bardzo mile widziane.
Cześć, mam nadzieję, że u ciebie wszystko dobrze! Ja również mam CX-3 Grand Touring z 2016 roku, kupiony przy 41 000 milach i obecnie przy 121 300 milach, ale mam DOKŁADNIE ten sam problem! Zauważyłem po uruchomieniu dwa dni temu, że trzęsie się na biegu jałowym/niskich obrotach. Kontrolka silnika zapala się wkrótce potem. Zabieram go wczoraj do warsztatu, żeby go wcześniej sprawdzili, ponieważ mój lokalny dealer Mazdy ma ponad tydzień opóźnienia. Zalecono wymianę świec zapłonowych. (które zdecydowanie były do wymiany, świeca dla cylindra 3 była bardzo ciemna, pozostałe 3 nie wyglądały tak źle.) Krótko mówiąc, nowe świece zapłonowe, nie rozwiązują problemu. Sprawdzają obie moje cewki zapłonowe, a nawet je zamieniają, nie rozwiązuje to problemu. Nadal mam wizytę w Mazdzie w przyszłym tygodniu.

Chciałem zobaczyć, czy kiedykolwiek coś odkryłeś i/lub dowiedziałeś się, jakie było rozwiązanie dla ciebie!

Dzięki!