Hallo allemaal, nieuw lid en eerste bericht. Ik heb een probleem en hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb een 2016 CX 3 Grand Touring AWD die ik nieuw heb gekocht en er staat 95.000 mijl op de teller. Als de motor warm is en ik in de drive-stand sta met de airco uit en mijn voet op de rem, daalt het toerental na een paar seconden naar 550 en schudt de auto. Als ik de rem loslaat, gaat het toerental weer omhoog naar ongeveer 700 en draait de motor weer soepel. Het controlelampje van de motor brandde een dag en ging toen vanzelf uit, maar ik kreeg de code p0300, willekeurige/meervoudige cilinderfout. De dealer kon me pas over een paar weken helpen. Toen ik er was, rekenden ze $125,00 om de diagnose uit te voeren en vertelden ze me dat ik nieuwe bougies nodig had, dus ik heb ze vervangen en het probleem was niet opgelost, dus kort daarna heb ik de bobines vervangen, wat het probleem nog steeds niet oploste. De laatste keer dat ik met de dealer sprak, vertelden ze me dat het normaal is dat de motor schudt en het toerental daalt, maar dit begon pas in januari en ik heb er sindsdien last van. Alle ideeën en aanbevelingen worden zeer gewaardeerd.